[Python] Lezioni di vita dal blackjack (era: Re: Errore di semantica -)

Marco Beri marcoberi a gmail.com
Mer 24 Giu 2015 12:13:48 CEST

On Wed, Jun 24, 2015 at 12:03 PM, Nicola Larosa <nico a teknico.net> wrote:

> Steve non è molto d'accordo con te. :-) Punto 2:
>
> 5 Things You Probably Didn’t Know About Me
> <
> http://www.stevepavlina.com/blog/2007/11/5-things-you-probably-didnt-know-about-me/

A me pare invece che lo sia:

*Many Vegas hotels have since wrecked the single-deck games by making nasty
rule changes, such as having a blackjack pay only 6-to-5 instead of 3-to-2
and/or restricting options for doubling down or splitting pairs.  The
multi-deck games commonly use continuous card-shuffling machines now,
making card-counting effectively impossible, since the cards are recycled
into the shuffler after every hand.*

"Effectively impossible" mi pare che sia chiaro.

A meno che quel "was beatable" si riferisse ai tempi che furono (single
deck, splitting, ecc.) allora ci siamo intesi.
Ma adesso non lo è più. Nemmeno contando i peli delle mani del croupier :-)

Ciao.
Marco.

--
http://beri.it/ - Un blog