[Python] Startup failure

Giornale di Sistema giornaledisistema a gmail.com
Ven 10 Gen 2020 18:16:16 CET

Sei in questa condizione? Se si, hai seguito quando indicato?

A common cause of failure is a user-written file with the same name as a
standard library module, such as random.py and tkinter.py. When such a
file is located in the same directory as a file that is about to be run,
IDLE cannot import the stdlib file. The current fix is to rename the
user file.

In pratica se il tuo programma ha lo stesso nome di un modulo della
libreria standard, basta cambiargli nome.

Ciao.
GdS